Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivace pionýrských tábořišť
Kilianová, Jana ; Matoušková, Petra (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce má ambici nabídnout přístup k řešení otázek společnosti, které se netýkají pouze architektonických problémů, ale problémů hlubších – výchovných, vzdělávacích, existenčních. Využitím rozpadlé sítě zařízení bývalých pionýrských táborových základen a jejím opětovným zaktivněním a začleněním do společnosti, vytvářím vzdělávací systém zohledňující sociální vývoj.
Zvládání náročných studijních povinností u studentů konzervatoří
Kellerová, Anna ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá náročnými studijními povinnostmi při studiu konzervatoří a jejich zvládání. Důvodem mého zkoumání je hlubší porozumění jak studentům, jejich stresu, tak ale i způsobům, kterým stres zpracovávají. Studenti konzervatoří jsou velice specifická skupina. Od poměrně brzkého věku jsou vystavováni veřejnému vystupování, hodnocení, posuzování, zároveň jsou také ve specifickém individuálním vztahu se svým pedagogem. Všechny tyto okolnosti mohou vnášet do jejich života náročné situace. Teoretická část práce je proto rozdělená na 4 hlavní kapitoly. V první kapitole je stručný popis studia na konzervatoři se zaměřením na jeho specifika, druhá kapitola se věnuje stresu u hudebníků, co ho způsobuje, jak se projevuje a také je zde věnován prostor stresu u mladých hudebníků a jak se liší od stresu profesionálních muzikantů. Další kapitola blíže seznamuje čtenáře s konkrétními náročnými situacemi v životě studentů konzervatoří a poslední kapitola se zabývá popisem copingových strategií, které je možné použít v životě muzikantů. Praktická část práce je realizována formou polostrukturovaného rozhovoru se studenty konzervatoří z několika škol v ČR. Cílem této části bylo zjistit, jaké studenti prožívají náročné situace, co jim pomáhá je zvládat, jaké jsou jejich strategie pro zdárné...
Za první linií, Rehabilitace v době pandemie Covid-19
Novotná, Klára ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Wohlmuth Markupová, Jana (oponent)
Práce dokumentuje na základě 13 rozhovorů se zdravotníky, kteří jsou součásti multidisciplinární rehabilitační péče na různých pozicích a mohou tedy z různých pohledů reflektovat, dopad pandemie Covid-19 na oblast zdravotnictví (konkrétně rehabilitační medicíny a tělovýchovného lékařství). Kromě dopadů na odborně-profesní rovinu měla práce za cíl zaznamenat také subjektivně vnímaný dopad na osobní život narátorů. Realizace rozhovorů pomocí metody orální historie probíhala na počátku roku 2022, tedy po 2 letech života s pandemií, kdy stále platila přísná omezení. Práce přináší svědectví o prožívání pandemie u zdravotníků za tzv."první linií", kterým nebylo v médiích věnováno tolik pozornosti. Zkušenosti narátorů se pak snaží zasadit do kontextu českých reálií a porovnat s výsledky z obdobných zahraničních studií o pandemie mezi zdravotníky.
Práce s biblickým textem v hagioterapii a v individuální imaginativní interpretaci
Zuzánková, Anna ; Racková, Barbora (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Diplomová práce se zabývá dvěma metodami práce s biblickým textem v sociální práci, existenciální hagioterapií a imaginativní interpretací. Primárním cílem práce je: Deskripce zkušeností, které zažívají účastníci hagioterapeutické skupiny a účastníci individuální imaginativní interpretace s biblických textem v 2Sam 11. Cílem sekundárním je: Validace metody individuální imaginativní interpretace na základě hagioterapie. Hagioterapie představuje již ucelenou a strukturovanou metodu práce ve skupině, metoda imaginativní interpretace je metodou v praxi prozatím neužívanou a představuje individuální práci. Diplomová práce tuto metodu představuje ve světle již funkční metody. Teoretická část se zabývá představením obou dvou metod a jejich zasazením do kontextu sociální práce. Jsou zde uvedeny společné a rozličné prvky metody hagioterapie a imaginativní interpretace. V závěru této části jsou uvedeny možné výklady textu. Teoretická část definovala pojmy, které byly zásadní pro zodpovězení základní výzkumné otázky. Základní výzkumná otázka zní: "Jakou žitou zkušenost mají věřící účastníci hagioterapeutické skupiny a věřící účastníci individuální imaginativní interpretace s biblickým textem v 2Sam 11?" Její odpovědi se věnovala část empirická za pomocí metody interpretativní fenomenologické analýzy. Výzkum...
Adaptační kurzy na školách
ČÁPOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá adaptačními kurzy na školách a jejich vlivem při utváření nových třídních kolektivů. V teoretické části je pozornost věnována především na význam adaptačních kurzů, vymezení jejich nejčastějších účastníků (adolescentů) a definici zážitkové pedagogiky, která je neodmyslitelnou součástí těchto kurzů. Ve výzkumné části jsou představeny výzkumné cíle (očekávání žáků od kurzu a jejich reflexe), zvolený výzkumný vzorek (žáci šestého ročníku Základní školy Třešť) a použitý výzkumný postup (kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření).
Zkušenosti nezletilých s alkoholem a snadným přístupem k němu
MRKVIČKOVÁ, Sára
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a zabývá se zkušenostmi nezletilých s alkoholem a snadným přístupem k němu. V teoretické části jsou představeny hlavní pojmy, jako je závislost, alkohol a jejich typy a formy. Dále se teoretická část zabývá přístupností alkoholu nezletilým ve třech různých oblastech, a to v domácnosti, obchodech a v sociální skupině a mediální glorifikací rozdělenou na televizi, hudbu a sociální sítě. Část teoretickou uzavírají následky a postupy prevence. V praktické části je využito kvantitativního šetření v podobě dotazníku, který se zaměřuje na zkušenosti nezletilých a jejich názorech ohledně konzumace alkoholu.
Využití zkušenostního učení v hodinách náboženství
HEMEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce s názvem "Využití zkušenostního učení v hodinách náboženství" se zabývá aplikací zkušenostního učení do hodin náboženské výchovy. Zaměřuje se na děti ve věku osm až jedenáct let. Práce obsahuje teoretickou část a praktickou část. Cílem práce je zjistit, jaké změny přináší metoda zkušenostního učení do hodin náboženství. Teoretická část práce se věnuje charakterizaci zkušenostního učení, při které se zaměřujeme zejména na poznatky D. Kolba. Dále v této práci pronikáme do náboženské pedagogiky, zkoumáme její předmět, cíle a metody. Zabývá se také biblickými příběhy a možnostmi jejich předání dětem. Praktická část obsahuje dvě modelové hodiny náboženské výuky. V rámci praktické části byly tyto dvě hodiny naplánované a popsané, vč. přípravy a popisu obsahu, který tyto dvě hodiny tvoří.
Zkušenost členů sboru Církve bratrské na jižní Moravě s fungováním jejich společenství v období pandemie Covid-19
Dalhaus, Jarmila ; Macek, Ondřej (vedoucí práce) ; Beneš, Ladislav (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je zkušenost členů sboru Církve bratrské na jižní Moravě s fungováním jejich společenství v období pandemie covid-19. V teoretické části v první kapitole autorka předkládá legislativní kontext pandemie a jeho dopad na křesťanskou církev obecně. Druhá kapitola představuje Církev bratrskou a umožňuje představu o tom, jak se její ústředí adaptovalo na legislativní opatření v praxi. Třetí kapitola podává přehled o dopadu protipandemických opatření na život sboru na jižní Moravě. Praktická část práce je zaměřena na kvalitativní výzkum. Jako metoda byla zvolena interpretativní fenomenologická analýza, provedená na základě polostrukturovaných rozhovorů se členy sboru Církve bratrské na jižní Moravě uskutečněných během lockdownu druhé pandemické vlny. Hlavními tématy jsou bohoslužba v prostředí Zoom, monitorování potřebných a vzájemná péče. Výzkumný soubor je složen z pěti respondentů, a to ve věku 25-72 let. Klíčová slova členové sboru Církve bratrské, pandemie covid-19, zkušenost, kvalitativní výzkum, interpretativní fenomenologická analýza, rozhovor

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.